Contoh Rancangan Pengajaran Harian Taska Ummi Ida
RANCANGAN
MENGAJAR HARIAN TASKA UMMI IDA 2019
|
||||||
MINGGU
|
|
TARIKH
|
|
HARI
|
|
|
TEMA
|
|
|||||
AKTIVITI 1 ( 9.00 PAGI – 9.40 PAGI
|
||||||
Tajuk
Aktiviti
|
|
|||||
Objektif
Aktiviti
|
|
|||||
Bidang
Pembelajaran
|
Perkembangan Bahasa, Komunikasi dan Literasi Awal
Perkembangan Deria dan Pemahaman Dunia Persekitaran
Perkembangan Kemahiran Awal Matematik dan Pemikiran Logik
Perkembangan Kreativiti dan Estetika
Perkembangan Fizikal
Perkembangan Sahsiah, Sosioemosi dan Kerohanian
|
|||||
Bahan
BBM
|
|
Kelas
|
|
|||
Langkah
Pengajaran dan Pembelajaran
(PdP)
|
|
|||||
Refleksi
|
Pada Akhir Pengajaran
_____ murid dapat mencapai objektif
yang ditetapkan dan _________ murid
yang tidak mencapai objektif akan diberi bimbingan khas dalam sesi akan
datang
|
|||||
AKTIVITI 2 ( 9.40PAGI – 10.10 PAGI
|
||||||
Tajuk
Aktiviti
|
|
|||||
Objektif
Aktiviti
|
|
|||||
Bidang
Pembelajaran
|
Perkembangan Bahasa, Komunikasi dan Literasi Awal
Perkembangan Deria dan Pemahaman Dunia Persekitaran
Perkembangan Kemahiran Awal Matematik dan Pemikiran Logik
Perkembangan Kreativiti dan Estetika
Perkembangan Fizikal
Perkembangan Sahsiah, Sosioemosi dan Kerohanian
|
|||||
Bahan
BBM
|
|
Kelas
|
|
|||
Langkah
Pengajaran dan Pembelajaran
|
|
|||||
Refleksi
|
Pada Akhir Pengajaran
_____ murid dapat mencapai objektif
yang ditetapkan dan _________ murid
yang tidak mencapai objektif akan diberi bimbingan khas dalam sesi akan
datang
|
|||||
AKTIVITI 3 ( 10.10 PAGI – 11.00PAGI
|
||||||
Tajuk
Aktiviti
|
|
|||||
Objektif
Aktiviti
|
|
|||||
Bidang
Pembelajaran
|
Perkembangan Bahasa, Komunikasi dan Literasi Awal
Perkembangan Deria dan Pemahaman Dunia Persekitaran
Perkembangan Kemahiran Awal Matematik dan Pemikiran Logik
Perkembangan Kreativiti dan Estetika
Perkembangan Fizikal
Perkembangan Sahsiah, Sosioemosi dan Kerohanian
|
|||||
Bahan
BBM
|
|
Kelas
|
|
|||
Langkah
Pengajaran dan Pembelajaran
|
|
|||||
Refleksi
|
Pada Akhir Pengajaran
_____ murid dapat mencapai objektif
yang ditetapkan dan _________ murid
yang tidak mencapai objektif akan diberi bimbingan khas dalam sesi akan
datang
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan